ungareflektioner.blogg.se

Ung nyexad lärare reflekterar över lärarjobbet och skolvärlden.

Första dagen

Publicerad 2013-01-07 19:30:18 i Allmänt, Skola,

Ja, så då var första dagen avklarad. Den bestod som sagt av konferens hela dagen, vilket påminde en hel del om ett vanligt seminarium, fast mycket större. Så jag kände mig rätt hemma även om ämnena som diskuterades var något relativt nytt för mig. Dessutom kopplas ju allt till skolan i fråga, och eftersom jag inte har så mycket kunskap om skolan i sig så fick jag lära mig en hel del om min nya arbetsplats även om många frågetecken finns kvar och ännu fler har väckts! 
 
Det känns bra att ha träffat många av lärarna även om det varken fanns tid eller plats för att hälsa på alla av dem. Men nu känner jag åtminstone igen ett par ansikten! Imorgon väntar den stora dagen då jag faktiskt ska åka ut och ha klassen! Jag hoppas innerligt att vi kommer få en bra start och att det kommer gå smidigt. 

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fröken

Jag är en 23-årig tjej från Stockholm som påbörjar mitt första lärarjobb i januari 2013. Följ med i lärarnas och mellanstadiets värld!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela